środa, 13 sierpnia 2014

Kanada - część 2

Do Kanady nie wybraliśmy się jednak, żeby spędzić cały czas w Vancouver. Główna część wycieczki to kilkudniowy road trip z Vancouver, stolicy Kolumbii Brytyjskiej, do Calgary stolicy Alberty (~1000km). Po drodze jest sporo fajnych parków narodowych, po których można się poszwendać, ale o tym w kolejnym odcinku.

Noclegi

Mieszkanie i podróżowanie po USA przyzwyczaja do całkiem dobrych standardów noclegów. Za noc w motelu w USA płaci się $40-50 (w miejscach wybitnie turystycznych - może dojść nawet do $100), co jest względnie tanio i na ogół standard jest OK - bez cudów, ale spokojnie można się przespać. W Kanadzie tak prosto nie ma - ludzie mniej podróżują po kraju więc motele są trudniej dostępne, droższe i gorsze w standardzie. Na tej wycieczce mieliśmy cały przegląd, ale jest zdecydowane top 3:

Miejsce numer 3 - Tumbleweed motel w miejscowości Cache Creek. Sam motel był w miarę OK. Miejsce na liście jest za całokształt miasteczka - brzydkie i pełne opuszczonych budynków. Do tego bonus - zaraz po zameldowaniu się w motelu, w całej okolicy wysiadł prąd. Nie byłoby to takie złe, gdy nie fakt, że wszystkie sklepy i restauracje się zamknęły z tego powodu a my byliśmy głodni po łażeniu po górach. Po przemierzeniu całego "centrum" udało się w końcu znaleźć jedno otwarte miejsce - Subway. Był to 1 lipca, dzień Kanady, więc mieliśmy bardzo gustowną i oficjalną kolację, z zimnymi kanapkami.

cc Ola :-P

Miejsce numer 2 - Frontier motel. Miasteczko było lepsze (do tego był prąd i restauracja, nawet otwarta, w motelu, z kelnerką z bardzo ciekawym i mocnym kanadyjskim akcentem). Sam motel był za to dużo ciekawszy - recepcja była zintegrowana ze stacją benzynową - czekało się w kolejce razem z ludźmi kupującymi paliwo/fajki. Jeszcze ciekawszą sprawą był poziom samych pokojów. A właściwie to jego brak (i nie chodzi mi tu o czystość czy wyposażenie - choć to nie było też na najwyższym poziomie). Można było zauważyć bardzo wyraźne, parostopniowe przechylenie pokoi.

Ale to wszystko nic w porównaniu do miejsca numer 1 - Big Bend Hotel. Miejsce nazywa się hucznie hotelem, i jestem praktycznie w 100% pewny że nie mają do tego prawa, ale po kolei.
Mieliśmy dokładny adres, ale parę razy krążyliśmy dookoła. W końcu więc weszliśmy do baru, który był mniej-więcej w tym miejscu, z pytaniem o drogę. Dowiedzieliśmy się że jesteśmy na miejscu, ale recepcja jest drzwi obok.
Wcześniej myślałem, że recepcji na stacji benzynowej nic nie pobije - oj, byłem w błędzie. Tutaj recepcja była w sklepie monopolowym. Na karcie kredytowej mam więc całkiem spory wydatek, w sklepie z alkoholem, z jakiejś dziury na końcu świata. Następnie udaliśmy się do pokoi - tu było jeszcze fajniej - czystość była bardzo dyskusyjna, w szczególności ścian i sufitów. A mój pokój miał jeszcze dodatkowy bonus - drzwi prowadzące prosto na taras. A co na tarasie? Bar. Niestety, drzwi były permanentnie zamknięte, więc nie mogłem zamówić piwa prosto z łóżka.
Ale OK - czemu pierwsze miejsce dla tego motelu? Po zameldowaniu, wyszliśmy coś zjeść i wracając zauważyliśmy szyld przed barem - "muzyka na żywo od 10 wieczorem a potem dyskoteka do 2 nad ranem!". I jak zapowiadali, tak zrobili. Okazało się, że jest tak tam codziennie, co przy ścianach z papieru i pokojach bezpośrednio nad barem, daje ciekawe efekty jeśli chce się wstać wcześnie rano następnego dnia. I nie było by tak źle, gdy chociaż muzyka była OK, ale mieliśmy przegląd hitów country a potem najnowszej kawałki muzyki klubowej. Po tej nocy, osobę z wycieczki która odpowiadała za wybór wszystkich noclegów, jednogłośnie zwolniliśmy :-).

Ale mydło mieli z San Francisco!

Dzień Kanady

Darmowe babeczki w sklepie z okazji święta